سه شنبه، 16 دی 93 - 05:41

 

57019e40b93143831c6101b59cbdedf2_XL

سونی در جریان رویداد CES 2015 اسپیکرهایی را معرفی کرده  که علاوه بر ایجاد صدای فراگیر  نمای زیبایی به اتاق شما می‌دهند همچنین قابلیت روشنایی نیز دارند. سونی صبح امروز از چندین محصول جالب که یکی از آن‌ها ترکیب اسپیکر و لامپ بود رونمایی کرد. پیش‌تر به معرفی این اسپیکرهای جالب پرداختیم و در این مقاله‌ اطلاعات و تصاویر بیشتری که از ‌آن‌ها بدست آمده را ارائه می‌کنیم. فناوری زمانی شکل جادو به خود می‌گیرد که شکل ناپیدا به خود بگیرد. بهترین ابزارهای ساخت بشر همیشه به صورت محصولاتی ارگانیک، بدون سیم و با طراحی زیبا  توصیف شده‌اند به نوعی که ظاهر مصنوعی نداشته‌اند. اسپیکر سمفونی نور سونی از این دست محصولات است.

vs01-05 1914cxs.0

این اسپیکر در کنار لامپ قرار داده شده است و این قابلیت را دارد که از سقف خانه آویزان شود و نمای زیبایی به دکور سالن پذیرایی شما بدهد و البته صدایی فراگیر و رسا را برای شما به ارمغان آورد. دموی تبلیغاتی کوتاهی که سونی در غرفه خود در جریان رویداد CES  از این محصول پخش کرد به قدری واضح و با صدای بلند بود که با ایجاد صدای محیطی هر فردی را برای استفاده از این لامپ‌ها ترغیب می‌کرد.

اسپیکر سمفونی نور سونی بطور ذاتی ما را به یاد فانوس‌های قدیمی می‌اندازد ولی ساختار شیشه‌ای کشیده‌ی آن بسیار کاربردی است. این شیشه قسمتی از فناوری اسپیکر عمودی سونی است که درون لامپ ساخته شده  و این کمپانی ژاپنی به نظر می‌رسد چندان علاقه‌ای ندارد تا به جزئیات بیشتری در مورد آن اشاره کند.

vs01-05 1918cxs-1.0

در واقع این محصول جدید سونی یک اسپیکر بدون سیم است که قابلیت ایجاد روشنایی برای خانه شما را نیز دارد و طوری طراحی شده تا  در زمره‌ی وسایل پروژه Life Space UX قرار بگیرد که هدف آن متصل کردن تمام وسایل خانه و ایجاد قابلیت کنترل این وسایل از طریق گوشی هوشمند است. هنوز قیمت و زمان عرضه سمفونی نور سونی اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد بزودی شاهد عرضه آن باشیم.

Life Space UX، ایده‌ی کلی است که سونی قصد دارد بر پایه‌ی آن فناوری و خانه را یکی کند و تجربه‌ی متفاوتی را به خانه‌ها بیاورد. سونی قصد دارد با این مفهوم مرزهای مرسوم در خانه‌های ما را محو کند و محدودیت‌ها را از بین ببرد. به عنوان مثال در خانه‌ی مدرنی که سونی متصور است نمایشگرها به فریم و ابعاد خاصی محدود نمی‌شوند و جای خود را به پروژکتورهای ۴K با کیفیت می‌دهند تا هر بخشی از خانه که مدنظرتان باشد با هر ابعادی به نمایشگر تبدیل شود. یا مثلا به جای اینکه در پنجره منظره‌ی محدود یا ساختمان مقابل منزل خود را ببینید تصویر هر مکانی که مایل باشید نمایش داده شود. سونی در CES وعده داد که محصولات مربوط به مفهوم Live Space UX  در تابستان امسال رونمایی شوند، اما هنوز خبری در این باره نیست. سونی در کنار پروژکتورهای با کیفیت خود از یک سنسور خاص نیز بهره می‌برد که هر سطحی که تصویر پروژکتور بر روی آن نمایش داده می‌شود را به صفحه‌ی تعاملی تبدیل می‌کند.

منبع

logo-samandehi