یکشنبه، 02 اسفند 94 - 11:40

 

پس از ماه‌ها انتظار بالاخره شرکت سامسونگ امشب از جدیدترین پرچمداران خود از سری گلکسی رونمایی کرد. پیش از هرچیز باید خاطر نشان کرد برخلاف حدس و گمان‌های وب‌سایت‌های مختلف، خبری از معرفی گلکسی S7 اج پلاس نبود تا شاید رونمایی از این محصول به زمانی دیگر موکول شود. این در حالی است که شاید با بهره‌گیری گلکسی اس ۷ اج از صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی، لزوم کم‌تری به رونمایی از محصول یادشده باشد.

glkhsy_s_7_smswng

اگرچه در نگاه اول طراحی پرچمداران جدید سامسونگ مشابهت زیادی با نمونه‌های سال پیش دارد اما ابعاد این دو دستگاه هوشمند حکایت دیگری دارند. گلکسی اس ۷ سامسونگ از صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی مشابه با آنچه پیش از این در گلکسی اس ۶ مشاهده کرده بودیم بهره می‌برد اما گلکسی اس ۷ اج به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی تجهیز شده است.

اس ۷ اج در قسمت طراحی نیز تغییراتی را در مقایسه با نمونه سال پیش داشته تا طراحی صاف در قسمت پشتی جای خود را به خم‌های چشم‌نواز بدهد. نتیجه اعمال چنین طراحی، جای‌گیری بهتر این دستگاه هوشمند در دستان شما خواهد بود.

ماژول دوربین این دو دستگاه نیز در مقایسه با آنچه سال گذشته مشاهده کرده بودیم بیرون‌زدگی کمتری را خواهد داشت. این برآمدگی بنابر اعلام سامسونگ تنها ۰٫۴۶ میلی‌متر است. مقاومت در برابر آب و گرد و غبار این‌بار در هر دو دستگاه هوشمند مشاهده می‌شود تا هر دو با استاندارد IP68 آماده رویارویی با شرایط سخت باشند. استانداردی که تحمل حضور تا عمق ۱٫۵ متری آب را برای مدت ۳۰ دقیقه برای این دو دستگاه میسر می‌سازد. از نظر ابعاد و وزن، گلکسی اس ۷ در قابی به ابعاد ۱۴۲٫۴ در ۶۹٫۶ در ۷٫۹ میلی‌متری قرارگرفته و ۱۵۲ گرم وزن دارد. این در حالی است که گلکسی اس ۷ اج در قالب ابعاد ۱۵۰٫۹ در ۷۲٫۶ در ۷٫۷ میلی‌متر روانه بازار خواهد شد.

همان‌طور که عنوان شد گلکسی اس ۷ از صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی و اس ۷ اج از صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی بهره می‌برد. هر دو صفحه‌نمایش از نوع Super AMOLED بوده و هر دو نیز رزولوشن Quad HD دارند. پردازنده مورد استفاده در هر دو دستگاه یکسان بوده و سامسونگ معتقد است سخت‌افزار موجود در پرچمداران سال جاری این برند چیزی در حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از پردازنده اکسینوس سال گذشته بوده و توانایی پردازش گرافیکی آن‌ها نیز تا ۶۴ درصد بهبود یافته است.

همین امر باعث شده اینچنین نتیجه بگیریم که پردازنده مورد استفاده توسط سامسونگ، حداقل برای محصولاتی که به بازارهایی مانند بریتانیا و آمریکا وارد می‌شوند از نوع اسنپ‌دراگون ۸۲۰ است.

اگرچه سامسونگ به طور رسمی این موضوع را تایید کرده اما این احتمال وجود دارد که بسته به بازارهای مختلف شاهد دو نوع پردازنده در پرچمداران جدید این برند باشیم. تراشه‌های به‌کار گرفته شده در این دو دستگاه هوشمند از نوع هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی یا چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی خواهند بود که هر دو برپایه فرایند ۱۴ نانومتری تولید شده‌اند. بهره‌گیری از پردازشگر گرافیکی Adreno 530 و چهار گیگابایت رم نیز از دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند است. بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت در کنار امکان افزایش این ظرفیت با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی تا حجم ۲۰۰ گیگابایت از دیگر مشخصات این دو پرچمدار است. فراموش نکنید که شکاف ویژه سیم‌کارت دوم، گزینه انتخاب به عنوان محلی برای قرارگرفتن سیم‌کارت نانو و یا استفاده برای کارت حافظه را پیش روی شما قرار خواهد داد.

گلکسی اس ۷ سامسونگ از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و نسخه اج نیز به باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده است. سامسونگ مدعی است گلکسی اس ۷ اج توانایی پخش ویدئوهای اچ‌دی را به مدت ۱۳ ساعت دارد.

از جمله قابلیت‌های دیگر، بهره‌گیری از قابلیت “همیشه روشن” برای صفحه‌نمایش است که مشاهده تاریخ، ساعت و هشدارها را با روشن بودن دائمی صفحه‌نمایش ساده‌تر خواهد کرد. این قابلیت در هر ساعت تنها یک درصد از ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد.

در قسمت دوربین اگرچه شاهد بهره‌گیری از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی هر دو گوشی هستیم اما اندازه پیکسل‌ها به ۱٫۴ میکرون افزایش یافته تا امکان جذب نور بیشتر وجود داشته باشد. دیافراگم دوربین با مشخصه f1.7 نیز تاثیر محسوسی در بهبود عملکرد دوربین خواهد داشت.

بهره‌گیری از تکنولوژی دوال پیکسل که معمولا در دوربین‌های DSLR یافت می‌شود نیز به معنای افزایش سرعت فوکوس حتی در شرایط محیطی با نور پایین خواهد بود. در نهایت لرزش‌گیر اپتیکال نیز تاثیر ویژه‌ای در ثبت عکس‌های با کیفیت خواهد داشت.

در قسمت جلوی هر دو گوشی نیز از سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f1.7 استفاده شده است.

در قسمت نرم‌افزاری، طبیعی است که شاهد استفاده از اندروید ۶٫۰ مارشملو و البته رابط کاربری ویژه سامسونگ باشیم. این درحالی است که بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، به عنوان مثال امکان ضبط گیم‌پلی بازی در حالی که دوربین جلو نیز شما را به تصویر می‌کشد را امکان‌پذیر می‌سازند. گلکسی اس ۷ اج از چندین و چند نوار کناری جدید نیز به‌منظور دسترسی بهتر و سریع‌تر به برنامه‌ها، فهرست مخاطبین و ابزارها بهره می‌برد.

دوربین ۳۶۰ درجه سامسونگ

اگرچه در زمینه رونمایی از تجهیزات جانبی نمی‌توان عملکرد سامسونگ را با ال‌جی مقایسه کرد اما به‌نظر می‌رسد رونمایی این شرکت از Gear 360 پاسخی باشد به آنچه ال‌جی در قالب دوربین ۳۶۰ درجه خود پیش روی کاربران قرارداد. Gear 360 به‌گونه‌ای طراحی شده تا امکان ثبت، مشاهده و به‌اشتراک‌گذاری لحظات کاربران از طریق ویدئوها و عکس‌های کروی، ممکن سازد.  با استفاده از این تجهیز جانبی می‌توانید فرایند عکس‌برداری را انجام داده، نتیجه کار را روی گوشی هوشمند خود ویرایش کنید و در نهایت خروجی را روی صفحه‌نمایش گوشی و یا هدست واقعیت مجازی Gear VR مشاهده کنید. علاوه بر این امکان به‌اشتراک‌گذاری آسان خروجی روی شبکه‌های اجتماعی نیز مهیا شده است. در صورتی که به ویرایشی حرفه‌ای تر نیاز دارید می‌توانید از نرم‌افزار ویژه رایانه‌های شخصی استفاده کرده و این فرایند را به پایان برسانید.

این سخت‌افزار در حالی به بازار عرضه می‌شود که ویدئوهای ۳۶۰ درجه رفته رفته به فرمتی محبوب برای ویدئوهای آنلاین و استفاده از سرویس هایی مانند سامسونگ میلک وی‌آر، فیس‌بوک ۳۶۰ و یوتیوب ۳۶۰ تبدیل شده‌اند. Gear 360 توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را از طریق لنزهای فیش‌آی دوگانه داراست. نتیجه کار را می‌توانید در قالب دو بعدی ( از طریق برنامه ویژه دستگاه‌های همراه) یا در قالب ۳۶۰ درجه از طریق Gear VR مشاهده کنید. با بهره‌گیری از یک سمت از لنزهای دوربین نیز می‌توانید ویدئوهای ۱۸۰ درجه واید را در اختیار داشته باشید.

این محصول با وزن ۱۵۳ گرم را می‌توانید با بهره‌گیری از سه‌پایه ویژه نیز مورد استفاده قراردهید. Gear 360 مقاومت در برابر ضربه و گرد و غبار را نیز به عنوان ویژگی‌هایی برای عملکرد ایمن در محیط‌های باز، پیش روی کاربران قرار می‌دهد. دوربین ۳۶۰ درجه سامسونگ از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ در کشورهای مختلف عرضه خواهد شد.

logo-samandehi