دوشنبه، 20 دی 95 - 12:22

 

درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان نقطه ورود دریافت خدمات الکترونیکی است که در سال ۸۸ به بهره برداری رسید و هم اکنون ۸۵ خدمت فعال از طریق این درگاه در دسترس شهروندان است. درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و ارایه خدمات الکترونیکی به آنان راه اندازی شده است. در این سایت خدمات متنوعی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارایه می شود.

این درگاه که مسیر تحقق شهر الکترونیک را هموار می کند از بخش های متفاوتی تشکیل شده است.مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در این باره گفت: در حال حاضر ۸۵ خدمت فعال الکترونیکی از طریق پرتال شهرداری اصفهان ارائه می شود.
وحید حیدریان ادامه داد: البته از ابتدای راه اندازی درگاه الکترونیکی تاکنون ۱۱۹ خدمت الکترونیکی ارائه شده اما در حال حاضر ۸۵ خدمت فعال است و مابقی آن ها به صورت دوره ای به مناسبت های مختلف فعال می شود که در این زمینه می توان به استخدام در شهرداری، رزرو شهررویاها، مناقصه ها و مزایده ها و … اشاره کرد.
وی ادامه داد: از این خدمات الکترونیکی پرتال شهرداری ۹۰ مورد تعاملی، ۴ مورد تراکنشی و ۲۵ مورد اطلاع رسانی است.مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان اضافه کرد: پرداخت عوارض الکترونیکی خودرو، نوسازی، کسب و پیشه، سامانه های مشورتی که به سوالات مردم پاسخ می دهد، اطلاع رسانی ایستگاههای بازیافت، قیمت بازارهای روز کوثر، نقشه جامع ترافیک، نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی و پیگیری شکایات مردمی از جمله خدماتی است که از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان ارائه می شود.
حیدریان خاطرنشان کرد: هر یک از این خدمات الکترونیکی ارزش افزوده بسیاری برای شهر دارد و در کاهش تقاضای سفر، آلودگی هوا و ترافیک نقش شایانی داشته است.مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان افزود: آموزش استفاده از این خدمات الکترونیکی به شهروندان نیز ضروری است که البته تاکنون چند دوره آموزشی در این رابطه برگزار شده است.وی بیان کرد: از ابتدای راه اندازی درگاه الکترونیک شهرداری اصفهان تاکنون نزدیک به ۴۶ میلیون نفر از این درگاه بازدید کرده اند.

logo-samandehi