چهارشنبه، 16 بهمن 92 - 09:40

 

24

نوزدهمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری در اصفهان با هدف توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رونق فضای کسب و کار به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان برگزارشد. بیش از ۱۱۵ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند که  اتوکام میزبان شرکتهایی از شهرهای اصفهان، تهران، شیراز، مشهد و یزد بود.در این نمایشگاه به معرفی آخرین تکنولوژی ها و محصولات سخت افزاری و نرم افزاری پرداخته شد. علاوه بر آن چندین سمینار و میزگردهای تخصصی و عمومی برنامه ریزی و اجرا شد. در این خصوص نظرات مشارکت کننده ها را درباره کیفیت برگزاری این نمایشگاه جویا شدیم.

سید الیاس موسوی مدیرعامل شرکت داده ورز جویا دفتر اصفهان نمایشگاه ها را فرصت مناسبی برای ارتباط مشتریان و تعامل شرکتهای بزرگ دانست و گفت:  برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح با توجه به هزینه کردن شرکتها میتواند موثر باشد. چون زمان بیشتری در اختیار مشارکت کنندگان می باشد. در ضمن باید اطلاع رسانی کاملی در این خصوص به سازمان های دولتی و مهندسین حوزه IT داشته باشیم و از محدودیتهای این نمایشگاه میتوان به محدودیت غرفه ساز و محدودیت پارکینگ اشاره کرد.

محمد هلاکویی مدیرعامل شرکت آتی نگر بعد از ۵ بار حضور در اتوکام اصفهان نمایشگاه ها را فرصتی مناسب برای معرفی آخرین تکنولوژی ها و تازه ترین دستاوردها به بازدیدکنندگان دانست و افزود: اتوکام در طول چندین سال حضور ما تفاوت چشمگیری نداشته است. هلاکویی اضافه کرد: اولین موضوعی که یکی از مشکلات اصلی اتوکام است محل برگزاریست که مسولین باید راه حلی برای این موضوع داشته باشند. موضوع بعدی پارکینگ نمایشگاه با داشتن ظرفیت پایین مشکلاتی را برای تردد در فصل سرما ایجاد کرده است. مدیرعامل شرکت آتی نگر از مهیا نبودن بستر اینترنت با کیفیت مناسب در نمایشگاهی که بیشترین خدمات آن بر پایه وب و اینترنت است ابراز تاسف کرد. هلاکویی راهکارهای از جمله تخفیف به شرکت هایی که تکنولوژی روز را به این نمایشگاه بیاورند را برای جذابیت این نمایشگاه  موثر دانست تا مردم با فناوری های جدید آشنا شوند.

رامین کریمی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات آرامین که بعد از چهار سال در این نمایشگاه حضور یافته گفت: نمایشگاه امسال از لحاظ مشارکت کننده و غرفه سازی رشد چشمگیری داشته است.  وی اطلاع رسانی قویتر این نمایشگاه را نقطه عطف خواند و افزود: در شرایط فعلی بدلیل فضای فشار و تحریم، حال که مشارکت کننده و بازدیدکننده بین المللی نداریم بهتر است متولیان برگزاری، این نمایشگاه را به ادارات وشرکتهای سایر استانها معرفی کنند. وی برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح را موثر دانست.

محمد هجرتی خبرنگار سرویس IT روزنامه آسیا که  از تهران در این نمایشگاه حضور داشتند گفت: نمایشگاه پیشرفتهای چشمیگری داشته است و هرسال رو به جلو حرکت کرده است و از لحاظ غرفه آرایی و سرویس دهی موفقتر بوده است. اما در کنار این رشدها که صاحبان برندها را برای حضور در این نمایشگاه تشویق کرده است ضعف هایی دارد که در کنار نقاط رشد این نمایشگاه بیشتر به چشم میخورد. یکی از این ضعفها که هنوز درگیر آن هستند تعصبات فرهنگی است. محمد هجرتی در خصوص بازدیدکنندگان اذعان داشتند که بیش از ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان سواد حوزه IT را دارند. مابقی کسانی بودند که با این حوزه سر و کار ندارند. وی ادامه داد: با گذر زمان، فرهنگ IT و معرفی آن از طریق رسانه ها و مطبوعات می توان انتظار حرکت رو به جلو را داشت. خبرنگار سرویس IT آسیا ادامه داد : قیمت غرفه های نمایشگاه با توجه به امکاناتی که در اختیار مشارکت کنندگان قرار میگیرد نیاز به بازنگری دارد. زمان برگزاری در بعدازظهر نسبت به تهران خیلی بهتر است چون همه می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

مهدی آدم زاده مدیرعامل شرکت فکر برتر مشارکت کننده ها را در سطح بین المللی ندانست و اکثر شرکتها، اتوماسیونهایی که در داخل تولید میشود را در این نمایشگاه عرضه میکنند و هیچ محصول بین المللی را نمایش نمیدهند. مدیرعامل شرکت فکر برتر ادامه داد: بهتر است بصورت رایگان از یکسری سازمانها و شرکتهای مطرح برای جذابیت بخشیدن به این نمایشگاه دعوت شود و شرکتهای بزرگ بیشتری به نمایشگاه برگردند تا متخصصین بواسطه حضور آنها از این نمایشگاه بازدید کنند.

مجید جلیلی شیوا از کارشناسان بازرگانی شرکت فکر برتر گفت : حضور عموم را ما بیشتر از متخصصین دیدیم.وی در خصوص برگزاری در نوبت صبح اضافه کرد : برگزاری در صبح به نظرم خوب بود.نمایشگاه جای رشد زیادی دارد.مجید شیوا گفت:این نمایشگاه باید در خور اسمش بین المللی باشد.ما در این نمایشگاه هیچ ایده و تکنولوژی جدیدی ندیدیم و اکثر محصولات و خدماتی را دیدم که هر روز در فروشگاه و شرکتها میتوان دید.وی ادامه دادهیچ مشارکت کننده و بازدیدکننده خارجی در اتوکام ۲۰۱۳ حضور نداشت.

مهدی عباسی مدیرعامل موسسه دهخداگفت: نمایشگاه از لحاظ بازدیدکننده و غرفه آرایی رشد داشته است.  مهدی عباسی از برگزاری نمایشگاه در صبح استقبال کردند و گفتند با توجه به بازدید متخصصین در صبح میتوان از نقاط ضعف و مثبت مجموعه خود آگاه شویم و ارتباط موثرتری میتوان داشته باشیم. در خصوص بازدیدکنندگان  حدود ۴۵ درصد متخصص بودند. بدلیل تخصصی بودن این  نمایشگاه، جا دارد از شرکتهای متخصص کشور دعوت شود تا بازاری برای فروش CD  و کتاب نباشد.

غلامی مدیرعامل شرکت ناشوا تکثیر تهران گفت: نمایشگاه ها در ایران از یک ساختار مشابه تشکیل شده است و نمایشگاه محلی است برای نمایش آخرین دستاوردهای هر صنعت و حوزه. حال آنکه در این نمایشگاه آنچنان تکنولوژی جدیدی معرفی نشد. وی در خصوص تفکیک کردن رسته های موجود در این نمایشگاه گفت: این تفکیک سازی میتواند فضای رقابت را برای غرفه داران ایجاد کند و به جذابیت این نمایشگاه اضافه کند. وی در ادامه در خصوص قیمت نمایشگاه اینگونه اعلام کرد: نرخ گذاری نمایشگاه باید بر حسب امکاناتی باشد که در اختیار مشارکت کنندگان قرار میگیرد. این در حالی است که امکانات این نمایشگاه در سطح پایینی بوده است. همچنین ظرفیت پارکینگ نمایشگاه محدود است که امیدواریم سال آتی از حالت فعلی بیرون آید. غلامی اضافه کرد که صدای نمایشگاه برای غرفه داران موجب ناراحتی است و این در حالیست که بازدیدکنندگان اصلا به این صدا توجه نمیکنند چون برای دیدن، به نمایشگاه می آیند نه شنیدن!!

مسیح پورحقانی مدیرعامل شرکت سناکو که ۴ دوره در نمایشگاه اصفهان حضور داشته اند گفت: برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح باعث ایجاد رابطه میان مشارکت کنندگان می باشد. خیلی خوب است که این نمایشگاه تخصصی تر برگزار شود و سازمان های دولتی که در حوزه فناوری اطلاعات دستاوردهای جدیدی دارند با راهکارهایی به این نمایشگاه فراخوانده شوند. مسیح پورحقانی در خصوص بازدیدکنندگان افزود: درصد افراد بازدیدکننده متخصص زیاد نبود. وی ادامه داد: بهتر است زمان برگزاری نسبت به نمایشگاه های دیگر کشور یک وقفه ای داشته باشد. چون شرکت های بزرگ و مطرح اصفهان در الکامپ تهران غرفه های بزرگ داشتند در حالی که در نمایشگاه اصفهان خبری از آنها نبود که حضور آنها میتواند به نمایشگاه رسمیت بیشتری ببخشد.

مدیرپشتیبانی شرکت حساب سازان پارسیان گفت: نمایشگاه نسبت به سالهای پیش تخصصی تر برگزار شد. وی ادامه داد: با توجه به نام نمایشگاه باید از مدیران و سازمان های دولتی برای آشنا شدن با شرکتها دعوت شود. وی افزود: حضور بعضی از شرکت ها در این نمایشگاه تخصصی معنایی نداشت. علت استقبال از نمایشگاه الکامپ تهران چه شرکتها و چه بازدیدکنندگان گستردگی در اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان تخصصی است و امیدواریم روزی نمایشگاه اصفهان از بازدیدکننده متخصص بهره بیشتری داشته باشد.

نادمی از کارشناسان بدر الکتریک که چهارمین سال حضور خود را در اتوکام تجربه کردند، اطلاع رسانی و امکانات نمایشگاه را ضعیف عنوان کردند. نادمی افزود: برگزاری نمایشگاه در زمان صبح هیچ فیدبکی را نداشته است و بازدیدکننده متخصصی را ندیدیم.

حسینی مدیرعامل شرکت فراسان که برای اولین بار در اتوکام اصفهان حضور داشتند گفت: نمایشگاه جای کار بسیاری دارد. اگر جامعه هدف مشارکت کننده ها در این نمایشگاه تشویق به حضور شوند عملکرد بهتری خواهیم داشت. جای خالی دانشجویان مهندسی کامپیوتر و جامعه جویای فناوری اطلاعات به چشم میخورد. حسینی گفت: بهتر است از ظرفیت شرکت ها برای هم افزایی و جذب جامعه هدف با توجه به اینکه هر شرکت هزاران مشتری دارد استفاده شود.

جلال مولایی مدیر فروش شرکت به پرداز چهلستون بعد از ۵ دوره حضور گفت: نمایشگاه از لحاظ مشارکت کننده رشد بهتری داشته است و شرکت های بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند. وی ادامه داد : نمایشگاه بهتر است به سمت تخصصی تر برگزار شدن پیش رود. وی بازدید کنندگان در نوبت صبح را متخصص ندانست.

امید است مسئولین و کارشناسان برگزاری نمایشگاه با در نظر گرفتن دیدگاه های مدیران به هر چه بهتربرگزار شدن این نمایشگاه و تبدیل آن به یک رویداد بین المللی کوشش نمایند.

logo-samandehi