چهارشنبه، 15 اسفند 97 - 08:30

 

مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری (IRAMIT) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این مراسم همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در پیاده سازی نظام مدیریت فناوری و نوآوری، موفق شد به عنوان اولین شرکت ایرانی با بالاترین امتیاز، تندیس جایزه را از آن خود کند.

در مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری که همزمان با اولین رویداد متنوع سازی اکوسیستم استارت‌آپی و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، «مرتضی طاهری بخش» معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور اول ضمن ایراد سخنرانی، تندیس این دوره از جایزه را نیز به نمایندگی از همراه اول دریافت کرد.

به گزارش دیجیاتو طاهری بخش در این مراسم درباره استراتژی که همراه اول برای سال ۹۸ در نظر گرفته گفت این اپراتور قصد دارد یکی از رهبران بازار آی‌سی‌تی منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال و تحول در دنیای دیجیتال باشد که برای تحقق این هدف‌ها از سال‌های قبل شروع به پیاده‌سازی نظام مدیریت فناوری با هدف افزایش رضایت مشتریان کرده است.

به گفته طاهری بخش فناوری در چندین جهت قابل برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی است اما آنچه مرتبط با مجموعه همراه اول بود مراکز توسعه طراحی و بهینه سازی و فناوری مدیریت و نگهداری شبکه بوده که در این موارد همراه اول به عنوان اپراتور موبایل به خوبی توانسته آنها را مدیریت کند: «ما برای اینکار فناوری‌ها را رصد کرده و آنها ارزیابی کردیم تا بتوانیم خدمات خود را ارتقا دهیم. اولین فاز هوشمندی و رصد حوزه فناوری بود. فاز دوم مدیریت چرخه و محصور سازی برای استفاده بهتر از امکانات محدود فرکانسی برای امکانات بهتر است. تحقیق توسعه و اکتساب فناوری و بهره برداری و تعمیر نگهداری فناوری و حفاظت اطلاعات گام دیگری‌ است که باید در آن الزامات رگولاتوری و الزامات امنیتی و ایمنی شبکه را رعایت کرد.»

معاون فنی و توسعه شبکه اپراتور اول باور دارد که همراه اول بر همین مبنا توانسته است به دستاوردهای برسد:

«از نظر سرعت توسعه ما بالغ بر ۷هزار و ۵۰۰ سایت را توانستیم در سایت بیاوریم. در GSMA بعد از چین و هند سومین کشوری هستیم که این سرعت توسعه را داشتیم و در زمان ۶ ماهه پوشش ۴G و ۴٫۵G را ایجاد کردیم. همچنین حرکت به سمت ۵G را شروع کردیم تا در سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۵G را در شهرهای بزرگ به طور محدود داشته باشیم. همچنین تست IOT ما موفق بود و توانستیم آن را در بسیاری از سایت‌ها و شبکه روشن کنیم IPD6 را به عنوان اپراتور پیشرو وارد کردیم.»

این جایزه با هدف ارائه یک مدل بلوغ برای ارتقاء قابلیت‌های فناوری و نوآوری در سازمان‌ها طراحی شده است و براساس مدل‎های سه‌گانه ارزیابی در سطوح شرکت‌های هلدینگ، بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و شرکت‌های کوچک فناوری محور اقدام به ارزیابی کرده تا سازمان‌ها بتوانند با شناخت چالش‌های خود در هر مرحله، گام‌هایی به‌سوی رقابت‌پذیری پایدار در اقتصاد ملی بردارند.

logo-samandehi