چهارشنبه، 19 آذر 93 - 08:27

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در زمینه دولت الکترونیک و نحوه بهره مندی افراد از این خدمات مطالبی را ارائه کرد که به نظر می رسد این سخنان برداشتهای متفاوتی را از سوی برخی رسانه ها به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی در نشست خبری که روز پانزدهم آذرماه سال جاری به منظور ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد برگزار شده بود، تحقق دولت الکترونیک را به عنوان یکی از ابزارهای مقابله با فساد اداری عنوان کرد و افزود: لازمه انجام امور در دولت الکترونیک شناسایی هر فرد استفاده کننده از خدمات در اینترنت است.
به گفته وی، امروزه حتی این امر در فعال سازی بسیاری از اپلیکیشن های تلفن همراه صورت می پذیرد، یعنی تا شماره تلفن قابل شناسایی و فعال نباشد آن نرم افزار هم فعال نمی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست در پرسشی مبنی بر اینکه این اقدام به معنای ورود به حریم شخصی افراد نیست، توضیح داد که شعار دولت یازدهم تحقق حقوق شهروندی است و به هیچ وجه شناسنامه داشتن افراد به معنی ورود به حریم خصوصی آنها نیست.
در هر صورت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یکسال و نیم گذشته و بعد از حضور دولت یازدهم تلاش های زیادی را در جهت ارتقا فضای ارتباطی کشور ایجاد کرده است.
همچنین راه اندازی شبکه های نسل سوم وچهارم، افزایش پهنای باند بین المللی و داخلی و تقویت سرعت اینترنت از جمله اقداماتی است که در طول این مدت انجام شده و قرار است در پایان برنامه پنجم نیز شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود که این موضوع از دغدغه های رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
بنابراین جا دارد در کنار انتقادات سازنده که قطعا در رسیدن به نقطه مطوب اثرگذار خواهد بود، ضمن اطلاع رسانی شفاف دستاوردهای دستگاهها وسازمان ها را به درستی به تصویر بکشیم.

logo-samandehi