شنبه، 04 شهریور 96 - 10:50

 

امسال اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان اقدام به برگزاری جلسات همفکری با محوریت توسعه کسب وکار کرد که با استقبال اعضای خود روبرو شد.

 

مهندس مجید کرباسچی رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات اصفهان ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان ،از عدم حضور برخی اعضاء گله مند بودند.کرباسچی گفت : ما در اتحادیه تمام تلاش خود را جهت ساماندهی بازار و دفاع از حقوق اعضاء، انجام میدهیم.با توجه به صحبتهای اعضای ،امسال تصمیم به برگزاری چنین جلساتی با رویکرد مشارکتی گرفتیم.انتظار داریم اعضای اتحادیه در چنین جلساتی حضور داشته باشند و با ارایه پیشنهادات و انتقادات در داشتن صنفی پویا و فعال مشارکت داشته باشند.

 

رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات اصفهان در ادامه گفت : هرچند پای تجارت الکترونیکی هنوز در کشور ما همچنان در بخش های زیادی می لنگد اما حالا دیگر فروشگاه های اینترنتی رقبای جدی بازار سنتی به خصوص در کالاهای دیجیتالی محسوب می شوند تا آنجا که دیگر در تحلیل کسادی بازار فیزیکی این محصولات، سهم قابل توجه فروشگاه های اینترنتی جای بسیاری از عوامل دیگر را پر می کند.آمار خرید و پرداخت های اینترنتی و رشد چشمگیری که در این سالها داشته است خود حکایت از این شرایط دارد. پس اگر بخواهیم تجارت خود را ادامه دهیم نیاز به تغییر داریم.چون ذائقه مشتریان تغییر پیدا کرده است.نگاهی به فعالیت و استقبال از اپلیکیشن های چون تاکسی یاب،املاک و خودرو نشان میدهد کاربران بدنبال سهولت استفاده هستند.

 

 

مجید کرباسچی در ادامه گفت : بسیاری از اعضاء به اتحادیه مراجعه میکنند و پیشنهاد مقابله با دیجی کالا را میدهند.این صحبت مصداق عملکرد تاکسی تلفنی ها در قبال اسنپ و تپسی می باشد که در نگاه مسئولین و مردم قابل قبول نیست.پس در شرایط فعلی به همکاران توصیه میکنم قبل از اینکه موج کسب و کار مجازی،فعالیت شما را تحت تاثیر قرار دهد،سوار بر این موج شده واز فرصت های این بازار استفاده کنند.

 

 

مهندس فرشاد جعفریان پس از تشکر از حضور اعضاء ،در خصوص برنامه های اتحادیه در سال جاری گفت:امسال پس از انتخابات ،تغییراتی را در بخشهای مختلف اتحادیه صورت دادیم که به توسعه بخش دبیرخانه و اداری،بخش بازرسی اشاره کردندوی ادامه دادعلاوه بر این ما بطور جدی تر،کمیسیونهای پنچ گانه اتحادیه را تشکیل دادیم که هر کمیسیون بسته به وظایف ذاتی خود اقدام به ایجاد کارگروهای کرده است که تشکیل کمیته دیده بان و فراخوان بازرس افتخاری،تشکیل جلسات آموزشی مالیاتی از خروجیهای کمیسیونها میباشد.
در ادامه آقای مهندس مسعود حیدری عضو هئیت مدیره اتحادیه گفت : ما بایستی نیاز بازار را شناسایی کنیم و با توجه به نیاز بازار قدم برداریم.بایستی در اینگونه جلسات اعضاء همفکری بیشتری داشته باشند.مطمنا در این جلسات ایده هایی مطرح میشود که قابل پیاده سازی است.در اینگونه جلسات میتوان از تجربیات دیگر اعضاء بهره برد.وی گفت : تغییر تکنولوژی از سنتی به دیجیتال، تهدیدی جدی و در عین حال فرصتی بی نظیر برای کسب و کارهای سنتی می باشد و ممکن است آن ها را به نابودی مطلق یا به شکوفایی بی حد بکشاند. قطعا دیجیتالی شدن مزیت های بسیاری در جذب مشتری دارد. کسب‌و‌کار به یک تجربه بی‌درنگ تبدیل شده است .با نفوذ تکنولوژی دیجیتال در محیط کار، موضوع تغییر سیاست و نقشه برای سازماندهی پویا شرکت‌ها بیش از پیش ضرورت خود را نشان داده است. مشتریان، شرکت‌ها و صنایع مختلف به‌طور گسترده در حال تطبیق خود با دنیای دیجیتال هستند. اما این دیجیتالی شدن، نیازمند یک بازتفکر جامع در ساختارها است و مدیریت و رهبری دیجیتال نیز از مفاهیم مهم در این زمینه است که در شرایط کنونی جهان، یک ضرورت به حساب می‌آید.

logo-samandehi