یکشنبه، 25 خرداد 93 - 01:46

 

خبرها حاکی از آن است که شاسی‌بلند جدید سئات در کارخانه اشکودا واقع در جمهوری چک تولید خواهد شد. این مدل جدید بر پایه پلتفرم MQB فولکس‌واگن طراحی شده و ابعادی به اندازه فورد کوگا دارد. انتظار می‌رود تا در پاییز ۲۰۱۵ شاهد تولید این خودرو باشیم.

Jaldún Issa Lahoza

شاسی‌بلند آینده سئات در کارخانه کواسینی اشکودا ساخته خواهد شد؛ کارخانه‌ای که در حال حاضر مدل‌های اشکودا سوپرب و رومستر مینی MPV را می‌سازد. بدیهی است که این کارخانه به یک واحد تولید مدل‌های مبتنی بر پلتفرم MQB تغییر خواهد یافت و اشکودا یتی جدید نیز در همین مکان تولید خواهد شد و خودرویی که از آن به عنوان «شاسی‌بلند ۷ سرنشینه لوکس» یاد شده، جای مدل سوپرب را خواهد گرفت.

SUV-seat-base-2

تحلیل‌های مالی نشان می‌دهد که کارخانه کواسینی از هزینه‌های کم، به‌ویژه در هزینه ساعت کاری کارگران سود می‌برد. گفته می‌شود که این هزینه نصف معادل آن در اسپانیاست و همین‌طور کمتر از یک‌سوم معادل آن در آلمان است. در همین حال، کواسینی یک خط تولید ذخیره به دلیل کنسل شدن اشکودا ۷ سرنشینه MPV دارد که می‌بایست از آن استفاده کند.

seat-ibx-03

این خودروی شاسی‌بلند که بیشتر عناصر طراحی‌اش را از کانسپت IBX گرفته است، بیش از هر مدل دیگری می‌بایست به سئات کمک کند. سئات درحال حاضر تنها کمپانی زیان‌ده در گروه خودروسازی فولکس‌واگن است. شاسی‌بلند کامپکت یکی از کلاس خودروهایی است که بیشترین رشد را در بازار اتومبیل جهان در چند سال گذشته داشته است و کمپانی اسپانیایی برای ماندن در صحنه رقابت، به آن دل بسته است.

seat-ibl-sports-concept-6-500x333

logo-samandehi