یکشنبه، 08 تیر 93 - 03:59

 

Android Auto

همانطور که در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل مطلع شدید، غول جستجو از سیستم ارتباطی خودروی خود با نام Android Auto پرده برداشت. این سیستم توسط ۲۸ خودروساز مطرح و نا‌م‌آشنای جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حال آنکه آئودی وعده‌ی عرضه‌ی خودروهایی مجهز به این فناوری را در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی داده است.

آئودی یکی از کمپانی‌های خودروسازی در مهد خودروسازی اروپا، آلمان است. این کمپانی هم‌اکنون در تملک بزرگ‌ترین خودروساز اروپا، یعنی فولکس‌واگن است. براساس اخبار منتشر شده، آئودی در نظر دارد تا از این سیستم در خودورهای تولیدی خود که از ابتدای سال ۲۰۱۵ عرضه خواهند شد، استفاده کند. همچون سیستم Car Play اپل، Android Auto نیز امکانات و قابلیت‌های پرکاربرد تلفن‌هوشمند را در صفحه‌ی نمایش داشبورد خودرو در اختیار کاربر خواهد گذارد.

بهره‌گیری از سیستم Android Auto در خودروهای آئودی به این معنا است که می‌توان از طریق دستورات صوتی در خودرو به کنترل برخی قابلیت‌ها همچون Play Music، Maps و شماری دیگر از قابلیت‌های تلفن‌هوشمند پرداخت. همچنین فایل‌های ویدئویی در زمان حرکت خودرو نمایش داده نخواهند شد، بلکه کاربران می‌توانند در زمان توقف خودرو از این امکانات بهره بگیرند.

با اتصال یک تلفن‌هوشمند اندرویدی از طریق پورت تعریف شده در داشبورد خودرو، سوالی مبنی بر نمایش محتویات تلفن‌هوشمند بر روی داشبورد پرسیده می‌شود که در صورت پاسخ مثبت کاربر، صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند بصورت متفاوتی و با در نظر گرفتن فاکتورهای نمایشی متناسب با خودرو، در صفحه‌ی نمایش داشبورد نمایش داده می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از بلند‌گوها و میکروفون‌ها نیز وظیفه‌ی انتقال دستورات و بازخوردهای صوتی Android Auto را بر عهده خواهند داشت.

همانطور که گفتیم این سیستم در شماری از خودروهای آئودی که در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه خواهند شد، در دسترس خواهد بود. آئودی اعلام کرده است که استفاده از این سیستم به‌معنای عدم امکان اتصال سایر تلفن‌های‌هوشمند نیست، بلکه کاربران قادر نخواهند بود تا از امکانات Android Auto استفاده نمایند.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.topspeed.com/cars/car-news/audi-plans-to-introduce-android-auto-connection-starting-2015-ar164106.html” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi