یکشنبه، 14 آذر 95 - 03:13

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پلتفرم اولیه پروژه یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان تا پایان دولت یازدهم تکمیل می‌شود.حسین مهری موضوع یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان را به عنوان یکی از طرح‌های اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این طرح که زیر پروژه‌های زیادی دارد، به جهت اهمیت از اولویت اعتبار و تخصیص منابع خوبی برخوردار شده است.

%da%a9%d8%af-%d9%be%d8%b3%d8%aa%db%8c

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، موضوع استعلامات بین دستگاهی، استانداردسازی آدرس و کدپستی بر مبنای نقشه (GNAF) و نیز ژئوکد شدن مکان به معنای اختصاص طول و عرض جغرافیایی، در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: اجرای این طرح نیازمند همکاری فرابخشی با سازمان‌هایی مانند شهرداری، سازمان نقشه‌برداری، مرکز آمار، سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین سازمان‌های مرتبط با آب، برق و گاز است؛ به طور کل تمام سازمان‌هایی که به نوعی با مکان سر و کار دارند، باید در این پروژه همکاری کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸.۵ میلیون مکان در کشور برای اختصاص کدپستی استاندارد، شناسایی شده است، گفت: بروزرسانی کدپستی اماکن روستایی و شهری تا پایان سال به اتمام می‌رسد. در همین حال موضوع اختصاص طول و عرض جغرافیایی به مکان در شهرها و روستاها آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال تمامی شهرها و روستاها ژئوکد شوند.

مهری گفت: موضوع استانداردسازی معابر بی‌نام و بدون پلاک شهرداری را نیز به تفکیک استان‌ها در دستور کار داریم.

معاون وزیر ارتباطات از کدگذاری روی پارسل‌های شهری به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح اقتصاد مقاومتی نام برد و تأکید کرد: اجرای این پروژه در ۶ شهر آغاز و یک منطقه در تهران نیز به عنوان فاز آزمایشی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی این اقدامات، پلتفرم اولیه پروژه یکپارچه‌سازی آدرس ایرانیان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: تا پایان دولت این پروژه تکمیل می‌شود و ما امیدواریم در نهایت شاهد تبعیت تمامی سازمان‌ها و مردم از یک آدرس استاندارد واحد باشیم.

logo-samandehi