شنبه، 06 آذر 00 - 06:48

 

مدیرعامل فرابورس می‌گوید استارتاپ‌ها برای وارد شدن به بازار سرمایه باید درصدی از سهام خود را نزد هیأت پذیرش فرابورس به وثیقه بگذارند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سوم آذرماه خبر داد تپسی به‌عنوان اولین شرکت استارتاپی، به‌زودی وارد فرابورس خواهد شد. حالا مدیرعامل فرابورس جزئیات بیشتری در این مورد اعلام کرده است.به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران گفت ضوابط استارتاپ‌ها برای ورود به بازار سرمایه اخیرا تدوین و تصویب شده است و درخواست فیلیمو برای ورود به فرابورس، پس از پذیرش تپسی درحال بررسی است.

هامونی با اشاره به اینکه شرکت‌های استارتاپی دارایی‌های نامشهود زیادی دارند، گفت همین موضوع باعث شده عرضه سهام این شرکت‌ها نسبت به سایر شرکت‌ها ریسک بالاتری داشته باشد. هامونی افزود درنتیجه‌ی این موضوع، ابتدا سهام این شرکت‌ها به مردم عرضه نمی‌شود بلکه عرضه اولیه به‌طور غیر مستقیم و از طریق مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی انجام خواهد شد.

به‌گفته مدیرعامل فرابورس، استارتاپ‌ها برای وارد شدن به بازار سرمایه باید علاوه‌بر شرایط پذیرش عادی شرکت‌ها، ۱۷ شرط دیگر را نیز که توسط کارگروه استارتاپ‌ها تعیین شده، بپذیرند. ازجمله‌ی این شرایط، به وثیقه‌گذاشتن درصدی از سهام استارتاپ‌ها نزد هیأت پذیرش فرابورس تا زمانی است که ریسک‌های این شرکت‌ها به حداقل برسد و درنهایت سهام به‌مرور وارد بازار بورس شود. هامونی همچنین اضافه کرد: «از دیگر شرط‌های مهم، صیانت از داده‌های محرمانه کاربران مردمی هست که باید تاییدیه‌هایی پیرامون این موضوع به فرابورس ارائه کنند.»

logo-samandehi