سه شنبه، 08 بهمن 92 - 07:23

 

10 ابزار برتر برای تحلیل حجم صفحات وب

امروزه شاهد رشد روزافزون حجم صفحات وب هستیم. با بالاتر رفتن کیفیت محتوای ارائه شده، هر ساله حجم متوسط صفحات وب افزایش می‌یابد، ولی توسعه‌دهنده حرفه‌ای کسی است که بتواند در عین حفظ کیفیت بالای محتوای وب‌سایت، حجم ان را کمینه نگه دارد. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین ابزارهای سنجش حجم و سرعت دانلود صفحات وب می‌پردازیم.بدون یک ترازو نمی‌توانید از روند تاثیر رژیم غذایی خود آگاه شوید! در مورد صفحات وب نیز همین موضوع صدق می‌کند. امروزه میانگین حجم صفحات وب به بیش از ۱٫۷ مگابایت رسیده و در سال ۲۰۱۳ رشد آن ۳۲ درصد بوده است. اگر شما نیز توسعه‌دهنده وب هستید و هر روز از ابزار و ویجت‌های جدید در وب‌سایت خود بهره می‌برید، ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌شوند را از دست ندهید. این ابزارها همگی رایگان بوده و استفاده از آنها فقط چند ثانیه به طول می‌انجامد.

۱٫ Pingdom

web-page-analysis-1

Pingdom یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیل صفحات وب است. این ابزار تمام اطلاعات ضروری در مورد صفحه وب مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. این اطلاعات عبارتند از حجم صفحه، تحلیل کدها، رتبه عملکرد، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت و البته یک تایم‌لاین برای ثبت رکورد روند بهینه شدن وب‌سایت شما! در یک کلام بگوییم که اگر قصد دارید فقط از یک ابزار برای تحلیل صفحات وب خود بهره گیرید، آن انتخاب باید Pingdom باشد.

۲٫ Firefox Web Developer Add-on

 

web-page-analysis-2کریس پدریک، شخصی است که از همان روزهای ابتدایی ارائه مرورگر فایرفاکس، تولبار Web Developer را معرفی نمود تا کاربران بتوانند به کمک آن حجم صفحات وب را چه در حالت فشرده و چه در حالت غیرفشرده مشاهده کنند. برای این کار کافی است از طریق منوی Information گزینه View Document Size را انتخاب نمایید.توجه داشته باشید که افزونه Web Developer برای مرورگر کروم نیز وجود دارد، اما متاسفانه نسخه کروم آن از قابلیت ذکر شده بی‌بهره است!

۳٫ GTmetrix

 

web-page-analysis-3این ابزار گزارشی مبتنی بر اطلاعات PageSpeed Insights گوگل و YSlow را به همراه اطلاعات کاربردی بیشتر مثل حجم کل صفحه و تعداد درخواست‌های ورودی در اختیار شما قرار می‌دهد. بسیاری از افراد از هر دو سیستم YSlow و PageSpeed Insights به طور جداگانه استفاده می‌کنند، ولی GTmetrix این مزیت را دارد که نتایج هر دو سیستم را به همراه اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

۴٫ Google PageSpeed Insights

 

web-page-analysis-4این ابزار گوگلی حجم کلی صفحه و آمار سرعت آن را نشان نمی‌دهد، ولی به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید نسخه دسکتاپ و موبایل وب‌سایت خود را بهبود بخشیده و ایرادات آن را برطرف نمایید.در این سرویس به هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ صفحه وب مورد نظر شما امتیازی بین صفر تا صد تعلق می‌گیرد، بدین ترتیب می‌توانید از روند بهینه‌سازی وب‌سایت خود آگاه گردید.

۵٫ YSlow

web-page-analysis-5YSlow یک ابزار آنلاین متعلق به یاهو است که افزونه آن برای اکثر مرورگرها وجود دارد. این ابزار نیز همچون PageSpeed Insights گوگل، صفحات وب را ارزش‌گذاری نموده و نمره‌ای بین A (وقتی که شما تمام کاری که می‌توانستید را انجام داده‌اید) تا F (وقتی شما موفقیتی در بهبود اوضاع کسب نکرده‌اید) را با توجه به چند فاکتور مهم به آنها می‌دهد.

۶٫ Browser Developer Consoles

 

web-page-analysis-6اگر نمی‌خواهید از ابزار جدیدی بهره گیرید، Firebug، Chrome Inspector، Firefox Web Developer و IE Developer tools، همگی تحلیلگران شبکه و پروفایلرهایی هستند که حجم صفحات شما را نمایش می‌دهند. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این ابزار با استفاده از کلیدهای Ctrl+F5 اطلاعات کش شده را پاک کنید.

۷٫ PageScoring Website Speed Test

 

web-page-analysis-7اگر شما به یک ابزار ساده و سریع نیاز داشته باشید، Website Speed Test می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید. این سرویس بر روی زمان دانلود متمرکز می‌گردد، ولی حجم فایل‌ها نیز در کنار زمان بارگذاری هر فایل نمایش داده می‌شود که می‌تواند برای شناسایی و جداسازی بخش‌های دارای مشکل کاربردی باشد.

۸٫ Uptrends Speed Test

 

web-page-analysis-8Uptrends تمام قابلیت‌های سایر ابزارهای تست سرعت و حجم صفحات وب را دارا می‌باشد. اما چیزی که این ابزار را از بقیه متمایز می‌کند این است که این سرویس، امکان آزمایش پاسخ‌دهی صفحه از موقعیت‌های مکانی مختلف را ارائه می‌کند. در واقع می‌توانید انتخاب کنید که سایت شما از دید کاربر شهرهای مختلف جهان با چه سرعتی بارگذاری می‌گردد. همچنین گزارشی که این سرویس ارائه می‌کند نشان می‌دهد که هر یک از منابع از کدام دامنه‌ها ارائه می‌شوند تا میزان اثرگذاری CDN مشخص گردد.

۹٫ Page Speed Tool

 

web-page-analysis-9این ابزار گزارشی تفصیلی از حجم فایل‌ها، عناصر مختلف، گروه‌های منابع و سرعت دانلود را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکته مهم درباره این ابزار آن است که زمان بارگذاری محاسبه شده، فقط مربوط به کد HTML است، نه همه فایل‌ها. با این حال با استفاده از نمودار آبشاری که این سرویس در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید مجموع زمان بارگذاری صفحه را به دست آورید.

۱۰٫ Web Page Analyzer

 web-page-analysis-10اگر از سن و سال بالا و طراحی بنفش و نارنجی از مد افتاده آن صرف نظر کنید، Web Page Analyzer گستره وسیعی از آمار و ارقام حجم فایل‌ها و تخمینی از زمان دانلود برای مودم‌هایی با سرعت‌های مختلف (حتی مودم‌های ۱۴٫۴K) را ارائه می‌کند!

این لیست ۱۰ ابزار برتر سنجش حجم و سرعت بارگذاری صفحات وب از نظر ما بود. اگر شما هم ابزارهای مناسبی در این زمینه می‌شناسید در بخش نظرات، آن را با ما و سایر  به اشتراک بگذارید.

logo-samandehi