دوشنبه، 15 دی 93 - 02:08

 

چندی پیش یک چنگال هوشمند به نام ۱۰S Fork رونمایی شد. این چنگال زمانی که سرعت غذا خوردن فرد بیش از اندازه بالاست شروع به لرزش می کند و نمی گذارد که سرعت ورود لقمه های غذا به دهان فرد کمتر از ۱۰ ثانیه باشد.حال شرکت سازنده این محصول به نام Slow Control که از حاضران نمایشگاه CES 2015 است اعلام کرده که این بار موفق به ساخت نوعی شیشه شیر هوشمند برای اطفال شده است.

IMG_7148.0.0

البته استفاده از عبارت هوشمند برای توصیف این محصول ابتکاری کم است. این شیشه شیر که Baby Glgl نام دارد دارای یک بدنه زمخت پلاستیکی است.در داخل این بدنه قطور سه عدد باتری به همراه سیستم سنجش شیب تعبیه شده است که وزن و زاویه قرار گرفتن بطری در دستان کودک را اندازه گیری می کند.این محصول خلاقانه، سپس شیب مناسب برای جلوگیری از ورود هوا به داخل بطری و شیر را تخمین می زند تا از ایجاد نفخ در بدن کودک جلوگیری شود.

به صورت عادی، والدین این کار را با گوش دادن به صدای شیر خوردن کودک انجام می دهند اما برای آنهایی که به دنبال یک محصول به مراتب پیشرفته هستند، این شیشه شیر می تواند بهترین گزینه باشد.روی بدنه Baby Glgl یک جفت پیکان یا فلش نورتاب تعبیه شده است. این پیکان ها زمانی که بطری در ارتفاعی بیش از اندازه بالا یا پایین قرار داشته باشد به مادر هشدار می دهند.اگر تصور کنیم که سیستم شیب سنج این شیشه شیر دقیقا همان کاری را انجام می دهد که کمپانی سازنده آن مدعی است، می توان این محصول را دقیق ترین سیستم تغذیه کودک نامید که تا به امروز ساخته شده است.البته اگر این شیشه شیر به همراه برخی حسگرهای تشخیصی تغذیه یا پایش سلامت ارائه می شد آنگاه قیمت ۱۰۰ یورویی آن کمی منطقی تر به نظر می آمد.

IMG_7151.0

IMG_7153.0

IMG_7154.0

IMG_7161.0

منبع: theverge

logo-samandehi