چهارشنبه، 07 آبان 93 - 06:44

 

2326

Gran Turismo، یکی از ماندگارترین بازی های پلس استیشن که نسخه ششم آن در شرف پانزدهمین سالگرد خود در ماه آینده عرضه خواهد شد، دارای خودروهای جدیدی شده است. مرسدس بنز یکی از تولیدکنندگانی است که به طور کامل برنامه های بازاریابی خود را برای این راه اندازی مشغول کرده و در حال کمک به این بازی با ایجاد مفهوم مجازی ۵۸۵ اسب بخار خود با نام AMG Vision Gran Turismo می باشد.

mercedesvisionamggt

کازونوری یامااوچی، طراح و تولید کننده گرن توریسمو و مدیر عامل شرکت Polyphony Digital، تولیدکنندگان و استودیوهای طراحی را برای ایجاد طرح های آینده نگرانه ای برای این مجموعه بازی انتخاب کرده است.

mercedesvisionamggt-3

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo-77

گرن توریسمو یکی از پایدارترین و محبوب ترین بازی های رانندگی هر پلتفرمی نه فقط پلی استیشن می باشد. سطوح رئالیسم دیده شده در این سری به طور موثری اثبات کرده که برنامه های واقعی رانندگی GT برخی از بهترین رانندگی کلاس های مربوط به خود را ایجاد می کنند. اما بدون رندرسازی زیبای خودروهای مسابقه ای، این بازی چیز خاصی برای گفتن ندارد.
Vision GT که مبتنی بر خودروی گالوینگ SLS مرسدس بنز می باشد (و همچنین با عناصری همراه شده که یادآور خودروهای Dodge Viper،One 77 استون مارتین و بوگاتی ویرون نیز است)، به صورت مجازی به یک موتور هشت سیلندر توربوشارژ دوقلو AMG که قادر به ارائه توان ۸۵۸ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر می باشد، مجهز شده است. این خودروی مفومی با وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم از مزایایی نسبت به دیگر خودروها بهره مند می باشد.

z711-20_1156vs_3_verge_super_wide-635x423

طراحی مادی، عضلانی و اغراق آمیز آن بر پایه قاب سه بعدی آلومینیومی به همراه عناصر کلیدی فیبرکربنی ساخته شده است زیرا حتی در دنیای مجازی نیز یک خودرو نمی تواند دارای مقدار فیبرکربن زیادی باشد.

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo-5

mercedesvisionamggt-0

مرسدس نسبت وزن به قدرت این خودرو را ۲٫۴ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار گزارش داده و از آنجایی که سیستم ترمز در دنیای مجازی نیز به همان اندازه دنیای واقعی مهم است، ترمزهای مناسب کامپوزیت سرامیکی AMG برای در دست گرفتن کنترل کاهش سرعت در این خودرو تعبیه شده اند. جنبه های شنوایی همانند ویژگی های بصری در GT اهمیت دارند به همین دلیل گروه صدای Mercedes-AMG اگزوزی عملکردی و متمایز را برای هشت لوله اگزوز متصل به بخش عقب این خودرو تهیه دیده است.

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo-77

مرسدس بنز اشاره می کند که فضای داخلی AMG Vision تحت تاثیر طراحی خودروهای فرمول ۱ قرار داشته اما رویکردهای مفهومی نیز همچون پانل ابزار شناور در بالای چرخ فرمان و صندلی های F1 در آن دیده می شود. یکی از جزئیات کلیدی باقی مانده که طراحی به سبک مرسدس را مشهود می سازد، شیشه های بازنگرانه است. این شیشه ها یادآور مدل معروف ۱۹۵۲ ۳۰۰ SL می باشند، بخش جلوی GT به چراغ های LED مجهز شده که می توانند الگوی خود را در طول مسابقه تغییر دهند. طراحی این خودرو درواقع به صورت الماسی بوده که خودروهای کلاس A جدید مرسدس را معرفی می نماید.

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo-sony-playstation-4-gran-turismo-6-07

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo_0-100_11

طرح مفهومی AMG Vision Gran Turismo مرسدس بنز بخشی از انتشار اولیه GT6 با سایر طرح های معرفی شده در طول زمان از طریق به روز رسانی آنلاین می باشد. مدل مقیاس ۱:۱ از AMG Vision Gran Turismo مرسدس در مراسم افتتاحیه مرکز تحقیقات و مطالعات و توسعه مرسدس بنز این هفته در کالیفرنیا پرده برداری خواهد شد اما متاسفانه قرار است این طراحی در دنیای مجازی باقی بماند و مدل تولیدی از آن خلق نخواهد شد.

mercedes-benz-amg-vision-gran-turismo-2

منبع : gizmag

logo-samandehi