پنجشنبه، 29 آبان 93 - 06:15

 

toyota-mirai-1

در شب قبل از معرفی رسمی، مدیرعامل کمپانی تویوتا، آکیو تویودا، اعلام نمود که خودروی پیل سوختی (FCV) این کمپانی دارای نام Mirai است. این نام که در زبان ژاپنی به معنای “آینده” می‌باشد، دیدگاه این خودروساز را در تکنولوژی صنعت اتومبیل نشان می‌دهد که خواهان توسعه‌ی هم وسایل نقلیه‌ی هیدروژنی و هم گسترش زیرساختارهای سوخت هیدروژنی می‌باشند.

toyota-mirai-2

در نتیجه‌ی بیست سال تحقیق و بررسی و ده سال تست‌های جاده‌ای، سوخت‌گیری Mirai اکنون در پنج دقیقه صورت گرفته و دارای یک محرکه‌ی ۱۵۳ اسب‌بخار، توانایی پیمودن ۴۸۳ کیلومتر با یک مخزن پر از هیدروژن، داشتن مقدار انرژی الکتریکی کافی برای یک هفته است و تنها به انتشار آب می‌پردازد و با این حال با داشتن مرکز ثقل پایین، بنا به اعلام تویوتا دارای هندلینگ دینامیکی است.

toyota-mirai-3

به منظور جلوگیری از تبدیل شدن Mirai به تنها یک خودروی لوکس، مدیر اجرایی تویوتا، جیم لنتز، اعلام نمود که این کمپانی به گسترش ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی خود در خارج از شهر کالیفرنیا و اختصاص سرمایه‌ای برای ساخت ایستگاه‌های کاری جدید در پنج ایالت در شمال شرقی ایالات متحده خواهد پرداخت. در این برنامه با همکاری Air Liquide به ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، ماساچوست، Connecticut و Rhode Island دوازده ایستگاه هیدروژنی افزوده خواهد شد.

toyota-mirai-8

toyota-mirai-8

toyota-mirai-6

لنتز می‌گوید: “دیدگاه تویوتا از اجتماع هیدروژنی تنها مختص به ساخت یک خودروی فوق‌العاده نیست، بلکه اطمینان از ارائه‌ی سوخت‌رسانی دسترسی‌پذیر، قابل اطمینان و راحت به مشتریان ماست. من خوشحالم که اعلام کنم این دیدگاه اکنون به خارج از مرزهای کالیفرنیا گسترش خواهد یافت و به مشتریان ما در جاهای دیگر هم شانس پیوستن به دنیای پیل سوختی داده می‌شود.”

toyota-mirai-7

toyota-mirai-10

toyota-mirai-2

Mirai از اواخر سال ۲۰۱۵ با قیمت ۵۴۰۰۰ دلار در کالیفرنیا عرضه خواهد شد و سپس در سال ۲۰۱۶ به شمال شرقی ایالات متحده وارد می‌شود.

toyota-mirai-10

منبع : gizmag

logo-samandehi