پنجشنبه، 29 خرداد 93 - 03:56

 

Motorexpo در واقع بزرگترین نمایشگاه “بازدید برای عموم آزاد” جهان است که همه ساله در شهرهای لندن، تورنتو و نیویورک برگزار می‌شود. برای اولین بار این نمایشگاه در سال ۱۹۹۶ در لندن به منظور ارائه‌ی شیوه‌ی جدید در نمایشگاه‌های خودرو، برگزار شد. امسال نوزدهمین دوره از این نمایشگاه هفته‌ی گذشته در شهر لندن برپا شده که در ادامه نگاهی داریم به این نمایشگاه.با ما همراه باشید.

5
در صحنه‌ی نمایش این نمایشگاه شاهد وجود ابرخودروهای این روزهای صنعت اتومبیل‌سازی، جاده‌روهای پیشرفته و محصولات جدید خودروسازان بوده‌ایم. امسال همچنین تعدادی خودروی الکتریکی و هیبریدی در این نمایشگاه شرکت کردند. در میان آن‌ها، BMW i8 که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۳ معرفی شد و در ماه جاری در آلمان به بخش فروش وارد شد، خودنمایی می‌کرد. طبق ادعای بی‌ام‌و i8 با موتور هیبریدی خود، اولین خودروی اسپرتی است که دارای همان میزان مصرف سوخت و انتشار آلودگی یک خودروی معمولی می‌باشد.
در میان خودروهای الکتریکی این نمایشگاه، Tesla Model S نیز وجود داشت. Model S نمونه‌ی بارزی از یک خودروی الکتریکی قدرتمند می‌باشد که با حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر/ساعت و شتاب صفر تا صد ۵٫۴ ثانیه‌ای همراه است.

علاوه بر خودروهای الکتریکی متنوع، موتورسیکلت الکتریکی Agility Global Saietta R نیز در این نمایشگاه وجود داشت. Saietta R در ماه می موفق به ثبت اولین رکورد سرعت موتورهای الکتریکی شد و دارای سقف سرعت ۱۶۹ کیلومتر/ساعت است. محدوده‌ی مسافتی این موتورسیکلت در شهرها ۱۹۳ کیلومتر، در بزرگراه‌ها ۹۴ کیلومتر و در جاده‌های ترکیبی ۱۲۰ کیلومتر است.

در نمایشگاه لندن همچنین به نمایش خودروی محبوب McLaren 650S پرداخته شد. جای هیچ شکی نیست که این مدل مک‌لارن، یکی از برجسته‌ترین و مهیج‌ترین سوپرکارهای تا به حال ساخته شده می‌باشد و هنوز هم می‌تواند جمعیت زیادی را به دور خود جمع کند. در این نمایشگاه خودروهای Aston Martin Vanquish Volante ،Lotus Evora و Rolls Royce Wraith نیز شرکت داشتند.

بنا به گزارش Motorexpo، نمایشگاه امسال موفق‌ترین نمایشگاه تا به حال برگزار شده بوده است و حدود ۴۰۰۰۰۰ بازدیدکننده از این رویداد بازدید کرده‌اند.در ادامه شما را به دیدن گالری تصاویر خودرو های معرفی شده در این نمایشگاه دعوت می کنیم :

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.gizmag.com/london-motorexpo-2014/32538/” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi